"office cloud"
 

Inbound marketing

Inbound marketing er al såkaldt ”gratis” trafik – og handler om at blive fundet af sine brugere i stedet for at du skal opsøge dem igennem traditionel og ofte dyr marketing (print, tv og radio mm.). Inbound marketing benytter sig af metoder, der som udgangspunkt ikke forstyrrer dine kunder, men derimod oftest er noget, de kan bruge og/eller selv opsøger:
• Sociale medier – indlæg og blogs på Facebook, Twitter og LinkedIn
• Search (SEO) – lav en søgeordsstrategi, så du hurtigt bliver fundet
• Mail – relevante nyhedsbreve til forskellige segmenter i din målgruppe

Inbound marketing handler om at skabe indhold, der interesserer din målgruppe:



Hvordan kommer du i gang – og spreder budskabet? Sørg for at være til stede på sociale medier. Hav styr på, hvilke platforme du ønsker at være til stede på, og hvorfor. Hvor ofte vil du udsende nyhedsbreve? Etc. Det er naturligvis ikke nok at skabe en masse indhold, hvis der aldrig er nogen der finder det. En af de store fordele ved inbound marketing er, at blogging får dig til at rangere bedre i søgemaskinerne. Skriver du altså indhold, der interesserer din målgruppe. således at de søger efter det, har du lettere ved at blive fundet.


Hvad får du så ud af det? Ved jævnligt at opdatere dit site med relevante indlæg på din blog, kategoriserer Google dit site som et sted, der ofte har opdateringer, og derfor sender den oftere crawlere forbi. Det betyder at du hurtigere kommer til at rangere på dine søgeord.
De fleste mennesker er mere tilbøjelige til at købe noget fra nogen de har hørt om før. Derfor er det utrolig vigtigt at du er synlig, der hvor din målgruppe befinder sig, hvilket er kernen i inbound marketing.
Ved at have opdateret og relevant indhold, etablerer du dig som vidensekspert, hvilket tiltrækker flere kunder og positiv omtale.